ما به مدیران وب سایت ها کمک می کنیم تا درآمد وب سایتشان افزایش یابد. یا کمک می کنم ترافیک سایت افزایش یابد

محل لوگو

بازاریابی عصبی چیست؟ تکنیکهای ویژه بازاریابی عصبی


 

تمامی انسان ها برای کسب سود بیشتر و درآمد بیشتر به دنبال راه هایی هستند که این سود نصیبشان بشود. مدیران کسب و کارها با توجه به هوشیار شدن مشتریان و دقت بیشتر به خریدشان مجبور هستند تمام راه هایی که منجر به فروش محصولشان می‌شود را امتحان کنند. آنها به سراغ انواع روش های بازاریابی می‌روند تا از آن طریق بتوانند محصولات خود را بیشتر به فروش نزدیک کنند. اما در این مقاله می‌خواهیم بدانیم بازاریابی عصبی چگونه می‌تواند در این راه به مدیران و بازاریابان و کسانی که به دنبال فروش یک محصول هستند کمک کند.

 

مثال بازاریابی عصبی

بازریابی عصبی یا نورومارکتینگ (NeuroMarketing) یکی از روش های جدید در بازاریابی است که از تکنیک های پزشکی، عکسبرداری مغزی (FMRI)برای تحقیق بر روی مغز به محرک های بازاریابی، استفاده می کند. محققان از عکسبرداری مغزی استفاده می کنند تا نحوه تصمیم مشتریان در مورد محرک ها را بفهمند و بدانند کدوم قسمت مغز آنها را تحریک به اقدام مورد نظر خود می کند .فرض کنید به یک لباس فروشی رفته اید به یک فروشگاه بزرگ، درآنجا فروشنده ای به کمک شما می‌آید و از شما می‌پرسد که دنبال چه چیزی می‌گردید و شما می‌گویید یک لباس راحتی فروشنده تمام لباس های راحتی را برای شما می‌آورد، آیا شما دچار سردرگمی و گیج نمی‌شوید و نمی‌دانید کدام را بخرید. یک فروشنده یا بازاریاب حرفه ای تمام گزینه ها را برای مشتری رو نمی‌کند و با آوردن گزینه مناسب برای مشتری با توجه به گفته ها و نیاز های او احتمال خرید را بیشتر می‌کند.

با استفاده از بازاریابی عصبی، می توانید بر روی استراتژی های خود تجدید نظر کنید و بازاریابی خلاقانه ای انجام دهید که نهایتا منجر به افزایش فروش و کاراییتان خواهد شد. هدف بازاریابی عصبی آن است که با کارکرد مغز مشتریان خود آشنا شوید و بفهمید که ذهن مخاطبانتان در واقع چگونه کار می کند وقتی شما بدانید در مغز مشتری چه می‌گذرد راحت تر و پیشنهاد های بهتری به آنها خواهید داد. در نتیجه میتواند برای طراحی برنامه بازاریابی استراتژیک، ایده های جالبی به شما بدهد.

بازاریابی عصبی در ایران

در ایران تبلیغات بزرگ و حسادت بیشترین نقش خرید را در میان مشتری ها دارد. فرض کنید به خانه یکی از اقوام می‌روید و در آنجا با محصول جدیدی که تازه خریده اند مواجه می‌شوید. به سرعت از صاحبخانه خواهید پرسید که این تلویزیون را ازکجا و چند خریده است، صاحبخانه هم به شما می‌گوید که از نمایندگی …. و قیمت ….. خریده ام. ما حتی به خود زحمت پرسیدن اینکه چرا این مدل را خریده اند و چه مزیت هایی دارد را نمی‌دهیم. و در صورتی که نیاز به این محصول داشته باشیم وقتی به فروشگاهی مراجعه می‌کنیم نا خودآگاه به سراغ همان مدل فامیل می‌رویم. بدین رو، فروشندگان در ایران می توانند با بهره مندی از این دانش یعنی بازاریابی عصبی، فروش خود را به اجرا در آورند. بازاریابی اعصابی برای مصرف کنندگان و لذا برای برندها مفید است چون در این دوران به تشخیص این مسئله کمک می کند که منشاء واکنش واقعی مصرف کننده کجاست یعنی همان مغز او . بازاریابی اعصابی در ارائه یک درونداد دیگر به تحلیل کمی و کیفی که هرگز دست از کامل شدن بر نمی‌دارد به پژوهش ها کمک می کند ، و فروشندگانی که می توانند به طور خلاقانه از این ساز و کار جدید استفاده کنند دچار نقص و کاستی استعداد نمی‌باشند.

فروش مبتنی بر نورومارکتینگ، حاوی ایده هایی است که از مغز، اطلاعاتی به شما به عنوان بازاریاب و فروشنده می دهد. این اطلاعات به شما می گوید که با برخی اقداماتتان، دکمه درد را مغز مشتری و بازار، فعال می کنید که نتیجه ای جز عدم فروش نخواهد داشت. از سویی برخی اقدامات را به شما می آموزاند که می توانید با فعال کردن دکمه لذت در مشتری و بازار، به فروش قطعی دست یابید.
برخی می گویند فقط و تنها افراد خسیس در هنگام خرید، احساس درد دارند. اما اسکن مغزی نشان می دهد که حتی دست و دلبازترین افراد نیز به هنگام خرید، کمی احساس درد می کنند. یک پیشنهاد خوب می تواند بیشتر مشتریان خسیس را نیز برای خرید کالا و محصول جذب کند.

بازاریابی عصبی به درد کدام مشاغل می‌خورد؟

شاید سوال به جایی باشد که آیا این نوع بازاریابی به درد شغل ما هم می‌خورد و یا می‌‍توان از آن در هر شغلی استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم که بله در هر نوع شغلی می‌توانید از این نوع بازارایابی استفاده کرد. اما چگونه؟

در هر شغلی که باشید شما به مشتری و شناسایی آنها حتی روانشناسی آنها نیاز دارید. اما در هر شغلی بسته به نوع استفاده از این مدل می‌توانید به کار بگیرید. حتی در شبکه های اجتماعی یا مواردی که مستقیم با مشتری ارتباط ندارید هم این نوع بازاریابی به کار شما خواهد آمد.

کتاب بازاریابی عصبی

بهتر است اگر کتابی را در این رابطه می‌خواهید بخوانید از کتاب های خارجی استفاده کنید. در ایران هنوز این مطلب گسترش پیدا نکرده است که درباره آن کتابی نوشته شود. تعریف بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی به این معناست که شما خود را در جای مشتری قرار دهید و یا واکنش های مغز مشتری را در هنگامی که با شما و محصولات شما و یا هرچیز جدیدی که با آن مواجه می‌شود شناسایی کنید تا بدانید چه کاری و چه عکس العملی به شما کمک می‌کند تا مشتری را بیشتر به هدف خود برسانید. در بیشتر مواردی که توسط متخصصان بررسی شده چه از مشتریان و چه از عموم مردم این به خوبی نشان داده شده است که جواب های صادقانه ای از آنها دریافت نکرده اند.

زمانی که شما از مشتری خود سوالی می‌پرسید این احتمال خیلی زیاد است که جوابی که در مغز دارد را نمی‌دهد. فرض کنید یک لباس می‌خواهید به مشتری بفروشید و از او می‌پرسید که آیا رنگ قرمز را دوست دارد و مشتری به شما جواب دهد که بله دوست دارم و شما می‌خواهید آن رنگ را به مشتری بفروشید، شما دقیقا دارید به چیزی اشاره می‌کنید که مشتری یا آن را دوست ندارد و یا تمایل زیادی به آن رنگ و مدل نشان نمی‌دهد. این باعث می‌شود که مشتری از شما و محصولات شما دچار زدگی شود و از مغازه و فروشگاه شما بیرون برود.

منبع: https://virgool.io/@zahra_zra/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%DB%8C-jptbyepd74wb

https://www.tetongravity.com/community/profile/m102c6/

 

  انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 64

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما