بازاریابی روشها و انواع مختلفی دارد، من قصد دارم کمی در مورد بازاریابی عصبی بنویسم که این روزها کاربرد بسیاری دارد. فرض کنید به یک بوتیک رفتهاید و میخواهید خرید کنید، شالی برداشتهاید اما در خرید آن تعلل دارید و مکث میکنید. در این لحظه اگر فروشنده بگوید از این شال فقط همین یک عدد مانده است آیا شما برای خرید ترغیب نمیشوید؟ این گونه اقدامات زیرمجموعهی بازاریابی عصبی هستند که حس فوریت را در مغز شما برای تصمیمگیری ایجاد میکنند.
تعریف بازاریابی عصبی= ترکیبی از علم بازاریابی و عصبشناسی هست که بر اساس عملکرد مغز و همچنین تجزیه و تحلیلهایی که از گوگل آنالیتیکس به دست میآید، میباشد.
منبع: