ما به مدیران وب سایت ها کمک می کنیم تا درآمد وب سایتشان افزایش یابد. یا کمک می کنم ترافیک سایت افزایش یابد

محل لوگو

چه چیزی بهتر: SEO یا PPC؟


این که آیا شما در صنعت بازاریابی تازه کار هستید یا مدتی در آن حضور داشته اید ، سوالی پیش می آید که بارها و بارها مطرح می شود: آیا SEO (بهینه سازی موتور جستجو) یا PPC (تبلیغات با هر کلیک) برای تجارت شما بهتر است ؟ در اینجا چند بینش برای کمک به شما در تصمیم گیری وجود دارد.

SEO در مقابل PPC: تفاوت چیست؟

بسیاری از سازمان ها تفاوت بین بازاریابی موتور جستجو پولی (PPC) را درک نمی کنند. آنچه در جستجوی Google به نظر می رسد هر دو مثال است:

نمونه ای از PPC و SEO در Google SERP.

چگونه می توانید تفاوت این دو را بگویید؟ به طور خلاصه ، تبلیغات پولی در بالای و در کنار نتایج هستند ، در حالی که نتایج ارگانیک پایین در مرحله لیست شده اند. بازاریابی موتورهای جستجو افراد را از طریق موتورهای جستجوگر مانند Google بدون نیاز به سرمایه گذاری مالی از طریق وب سایت شما به صورت ارگانیک جذب می کند.

در سئو ، گوگل (یا یاهو ، یا بینگ) شما را در SERP ها (کوتاه برای صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو) در کیفیت محتوای وب سایت و رتبه بندی محصولات و خدمات خود ، از بین بسیاری از عوامل دیگر قرار می دهد . این که آیا شما یک دندانپزشک در آتلانتا هستید یا یک فروشگاه لباس بوتیک در شیکاگو دارید ، می خواهید که کسب و کار شما در صفحه اول نتایج جستجوی Google - پیش روی رقبا قرار بگیرد ، و بهینه سازی سئو یکی از راه های این کار است. رخ دادن. در مثال زیر ، "فروشگاه بوتیک شیکاگو" را جستجو کردیم و نتایج زیر را در بخش "نقشه" صفحه اول یافتیم.

ورود به صفحه اول SERP ها بیشتر با یک جستجوی محلی یک علم دقیق است تا جستجو که مکان خاصی را شامل نمی شود.

پس از اینکه سایت شما در صفحه اول قرار دارد ، احتمال اینکه ترافیک خود را بدست آورید بسیار بیشتر است. براساس بازاریابی لند ، حدود 50٪ از کل کلیکها به مرحله اول یا دوم نتایج می رسد.

ورود به صفحه اول SERP ها بیشتر با یک جستجوی محلی یک علم دقیق است تا جستجو که مکان خاصی را شامل نمی شود. به عنوان مثال ، در مورد بالا ، تمام فروشگاه های بوتیک در شیکاگو این است که رتبه های بهتری نسبت به رقبای خود کسب کنند.

هنگامی که مکان مشخص نشده است مشکل تر می شود. این روزها ، Google همیشه به دنبال موقعیت مکانی شما خواهد بود و سعی می کند دقیق ترین نتایج محلی را بدون توجه به آنچه جستجو می کنید به شما ارائه دهد ، اما جستجوهای گسترده مانند "فروشگاه بوتیک" نیز منجر به محتوای کلی تر می شود ، مانند "تفاوت بین یک بوتیک" و یک فروشگاه خرده فروشی. " این موارد است که فاکتورهای رتبه بندی سئو از قبیل لینک دهنده ، سرعت سایت ، ارتباط با کلمه کلیدی و قصد ، بهینه سازی تصویر و نشانه گذاری زبان از اهمیت خاصی برخوردار است.

تبلیغات PPC کمی متفاوت است. این کمتر "شانس قرعه کشی" است و بیشتر درباره اینکه چه زمانی و کجا تصمیم دارید تبلیغات حمایت شده خود را قرار دهید ، کمتر است. به عنوان مثال ، اگر "فروشگاه های دوچرخه سواری در پورتلند اورگان" را جستجو می کنید ، در جستجوی اصلی بسیاری از محبوب ترین نتایج جستجوگرها را پیدا خواهید کرد. اما در قسمت بالا و در کنار صفحه نتایج جستجو ، تبلیغات PPC حامی را پیدا می کنید که کاربران را به سمت پیشنهادات ویژه یا محتوای مرتبط هدایت می کند ، همانطور که در زیر مشاهده می شود.

در بالا و در کنار صفحه نتایج جستجو ، تبلیغات PPC حامی را پیدا خواهید کرد که کاربران را به سمت پیشنهادات ویژه یا محتوای مرتبط هدایت می کند.  منبع تصویر: SEOPressor

اما فقط به این دلیل که نتایج دستمزد در ابتدا به دست می آیند ، به معنای مناسب بودن درخواست آنها نیست. بارها و بارها ، تبلیغات PPC که می بینید مربوط به شرکت های جدید و افرادی است که در معرض قرار گرفتن در معرض هستند - مهم نیست که هزینه ای داشته باشد و پول بیشتری با محصولات / خدمات بهتری برابر نیست. زمانهایی وجود دارد که SEO و PPC بسیار شبیه به هم هستند ، و گاهی اوقات نتایج در هر دو بخش SERP است.

کدام یک برای تجارت شما بهتر است؟

برای سؤال "آیا SEO یا PPC بهتر است" پاسخ های متفاوتی خواهید یافت. در سراسر وب ، با فروشندگان اغلب ادعا می کنند که راه حل SEO یا PPC آنها تفاوت نهایی را ایجاد می کند. اما واقعیت این است که ، هر دو می توانند برای تجارت شما عالی باشند. به عنوان مثال ، اگر تازه وارد صنعت هستید و می خواهید خود را در نتایج موتور جستجو مستقر کنید ، سریعترین راه برای انجام این کار از طریق تبلیغات PPC است. اما پس از آن دوباره ، ساختن یک پایه آلی جامد نیز بسیار مهم است. این واقعاً مربوط به کارهایی است که می خواهید انجام دهید و در چه مدت زمانی.

تفاوت بین PPC و SEO.  منبع تصویر: ReliableSoft

به رفتار موتور جستجوگر خود بیاندیشید. آیا شما فردی هستید که روی تبلیغات PPC کلیک می کند یا به نتایج جستجوی ارگانیک می رود؟ این واقعا به شخصیت شما بستگی دارد، به طوری که نقشه برداری از خود را شخصی سازی بازاریابی onas می تواند به شما کمک کند تا مشخص شود جستجوگرها و یا PPC (یا هر دو) بهترین راه را برای شما برای ارتقای شرکت خود است. همچنین قبل از تصمیم خود باید از خودتان سؤالات زیر را بپرسید:

1. بودجه تبلیغات آنلاین شما چقدر است؟

قبل از انجام هر کار دیگری ، باید تعیین کنید که بودجه تبلیغات آنلاین شما از چه اندازه می تواند پشتیبانی کند. اگر تعهد مالی کمی یا کاری ندارید ، باید روی روش های SEO تمرکز کنید. اما اگر حتی کمی سرمایه گذاری کرده اید (روزی 5-10 دلار) برای سرمایه گذاری در PPC ، امتحان کنید. برای بهبود نرخ تبدیل می توانید از مزایایی مانند آزمایش سریعتر برای متغیرهای وب سایت استفاده کنید.

2- متوسط CPC در صنعت شما چقدر گران است؟

قبل از تصمیم گیری در مورد تمرکز بر SEO یا PPC ، مهم است که بودجه تبلیغات کلی خود را بدانید ، اما همچنین باید تعیین کنید که سایر شرکتهای صنعت شما برای تبلیغات چه هزینه ای را پرداخت می کنند. PPC به کاربران این امکان را می دهد تا آنچه را که می خواهند برای یک کلیک کلمه کلیدی پرداخت کنند ، پیشنهاد دهند. به این هزینه "هزینه برای هر کلیک" (CPC) گفته می شود. برای برآورد نرخ برای صنعت خود ، برآوردگر ترافیک را در ابزار جستجوی کلید واژه خارجی خارجی Google امتحان کنید . بسیاری از CPC با هر کلیک 1-2 دلار بسیار مقرون به صرفه هستند ، اما برخی دیگر می توانند بسیار بالا باشند ، هر کدام حدود 30 دلار. هزینه هایی مانند این می تواند به سرعت اضافه شود!

3. رتبه بندی ارگانیک در صنعت شما چقدر رقابتی است؟

برای تعیین اینکه SERP ها برای کلمات کلیدی هدف شما چقدر رقابتی هستند ، آنها را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی خارجی Google وارد کنید. این به شما سطح تخمینی رقابت را برای این شرایط و همچنین تعداد تبلیغ کنندگان در این کلمات کلیدی و CPC متوسط پیشنهاد می دهد. بیشتر اوقات ، در رده بندی های کلمات کلیدی در وب سایت های معتبری حاکم است که جایگزینی تقریباً غیرممکن و بدون مقدار قابل توجهی از زمان و پول ممکن است.

در چنین مواردی ، ممکن است شما همیشه به اوج ترافیک ارگانیک برسید ، بنابراین پرداخت هزینه تبلیغات PPC منطقی تر است. از طرف دیگر ، SEMPO ، سازمان حرفه ای بازاریابی موتور جستجو ، تخمین می زند که 87٪ دلار موتورهای جستجو صرف PPC می شود ، در مقابل 11٪ که برای تلاش های SEO صرف شده است. توجیه هزینه کمپین PPC بر اساس آماری مانند این کار دشوار است. اما اگر پیشنهاد ویژه ای برای مدت محدود داشته باشید اگر می خواهید تسلط خود را در SERP ها حفظ کنید ، PPC می تواند از مزایای استثنایی برخوردار باشد ، PPC و SEO نیز می توانند در هنگام ترکیب بسیار قدرتمند باشند .

نکات مثبت و منفی

SEO و PPC مزایا و سقوط

هر دو جستجوی پرداخت شده و ارگانیک جوانب مثبت و منفی را دارند در اینجا لیستی وجود دارد که می تواند به شما در مقایسه این دو کمک کند:

نقاط قوت PPC:

  • سرعت و گستردگی
  • عالی برای مشاغل جدید و پیشنهادات ویژه
  • بسیار قابل اندازه گیری
  • می توانید فیلترها را بر اساس ویژگیهای خاص به هدف اضافه کنید

ضعف های PPC:

  • باید تمام وقت مدیریت شود تا مؤثر باشد
  • می تواند بر اساس کلمات کلیدی هدف شما پر هزینه باشد
  • منحنی یادگیری شیب دار
  • نابینایی بنر / تبلیغ

نقاط قوت SEO:

  • مقرون به صرفه تر است
  • بهترین برای فروش محصولات
  • در طولانی مدت می تواند در رانندگی ترافیک مؤثرتر باشد
  • رابطه ای را بر اساس اعتماد ایجاد می کند

نقاط ضعف SEO:

  • منحنی یادگیری شیب دار ، اما اشتباهات به اندازه PPC قابل توجه نیستند
  • می تواند مدت زیادی طول بکشد تا پیاده سازی شود
  • نتایج بلافاصله قابل توجه نیستند (سایت های جدید برای رتبه بندی رقابتی برای یک کلمه کلیدی هدف حدود 3 تا 12 ماه نیاز دارند)

PPC در مقابل  سئو در یک اینفوگرافیک.  منبع: SEOPressor.

یادداشت در مورد بازاریابی

یکی از بزرگترین پیشنهادات PPC بازاریابی مجدد است . بازاریابی دوباره اتفاق می افتد وقتی کاربران به وب سایت می آیند و تبدیل نمی شوند. سپس می توانید آنها را در شبکه نمایش Google نشان دهید. با استفاده از کوکی ها ، شرکت ها می توانند کاربران را در وب سایت هایی از طریق اینترنت که به آنها اعتماد دارند و از بازدید از آنها لذت می برند ، مجدداً جذب کنند. بازاریابی در مقایسه با PPC سنتی می تواند هزینه کمتری داشته باشد زیرا شما فقط وقتی کسی روی تبلیغ شما کلیک می کند ، هزینه دریافت می کنید و به افرادی می پردازید که از تجارت شما آگاه هستند - نه فقط به کسی که در جستجوی یک کلمه کلیدی است.

اخطار برای SEO

SEO با برچسب هشدار دهنده همراه است اگرچه بسیاری از افراد در این صنعت از پزشکان متخصص و دارای تحصیلات عالی برخوردار هستند ، اما یک طرف تاریک نیز در بازار وجود دارد. بسیاری از افراد و شرکت ها طی سالها از تاکتیک های اسپم (همچنین به آن "SEO کلاه سیاه") استفاده می کنند تا نتایج جستجو را دستکاری کنند. ایجاد محتوای اسپم ، پر کردن کلمات کلیدی و وب سایت های ربودن بسیار رایج است. در حقیقت ، بخشی از این دلیل است که الگوریتم های Google همیشه تغییر می کنند. Google آن شرکتها را در حالی که پاداش می دهد از کسانی که دارای محتوای عالی و سایتهای قابل اعتماد هستند که مصرف کنندگان دوست دارند ، مجازات می کند. خبر خوب این است که تهیه محتوای SEO "کلاه سفید" کار دشواری نیست. محتوای عالی تولید کنید و Google توجه خواهد کرد.

SEO یا PPC؟ هر دو عالی هستند

همانطور که دیدیم ، هم SEO و هم PPC نقاط قوت و ضعف خود را دارند. نمی توان کسی را بهتر از دیگری دانست ، فقط مناسب تر برای تجارت شما. اگر به دلیل عدم تخصص در اجرای سئو مشکل دارید ، سعی کنید از افزونه ای برای سایت خود استفاده کنید. افزونه هایی مانند Yoast for Wordpress می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از فرآیندهای خودکار ، بهینه سازی جستجو را انجام دهید. از نظر PPC ، حتماً مطالب خوبی را که گوگل در مورد این موضوع ارائه کرده است بخوانید . گرچه SEO و PPC هر دو کار را انجام می دهند ، می توانند یک افزودنی فوق العاده برای استراتژی بازاریابی شما باشند.

  انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 24

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما