SEO یا "بهینه سازی موتور جستجو" اصطلاحی است که توسط بسیاری از افراد در دنیای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. این روند دریافت ترافیک "رایگان" از موتورهای جستجو است و همچنین به عنوان جستجوی ارگانیک گفته می شود زیرا شرکت ها مجبور نیستند هزینه های دریافت شده در نتایج را نشان دهند.
این بخش مهمی از هر برنامه بازاریابی ورودی است زیرا به افراد کمک می کند تا محتوای خود را پیدا کنند (سپس به اشتراک بگذارند). ما از همان ابتدا برخی از تاكتیكهای اصلی درگیر در ادغام سئو در استراتژی بازاریابی ورودی خود را توضیح داده ایم.
یکی از اولین بخشهای فعال که هر شرکتی باید در وب سایت خود داشته باشد ، وبلاگ است. علاوه بر ارائه بینش و حفظ مشتری و چشم انداز علاقه مند به آنچه که می گویند ، یک وبلاگ همچنین می تواند باعث افزایش جدی توانایی SEO شما شود.
در اینجا شش گام عملی وجود دارد که بازاریابان می توانند برای اطمینان از اینکه وبلاگ هایشان کار SEO را برای آنها انجام می دهند انجام دهند:
این روزها ، هیچ رقابتی بین بهینه سازی جستجو به معنای اصلی (یعنی قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های استراتژیک در طول محتوا) و پاسخ دادن به سؤالاتی که مخاطب مطرح می کند وجود ندارد. دومی تقریباً هر بار پیروز می شود.
در حالی که رباتهای Google هنوز در تلاشند تا درک خود از هر کاربر را تصحیح کنند ، اما قصد دارد طی چند سال کوتاه راه طولانی را طی کند. عناصر سئو که در گذشته ضروری به حساب می آمدند (به عنوان مثال تراکم کلمات کلیدی) دارای همان قدرتی نیستند که در گذشته انجام می دادند. در عوض ، رفتار کاربر هدایت کشتی های SERPs (موتورهای جستجوگر صفحات) را انجام می دهد.
قبل از ایجاد یک استراتژی محتوا فقط در مورد کلمات کلیدی ، بازاریابان باید یک قدم عقب بردارند و همچنین روی personas و intent مشتری تمرکز کنند. برای این کار ، آنها باید از مخاطبان خود سؤالات زیر را بپرسند:
بازاریابان همچنین می توانند از Google Trends و Google Analytics استفاده کنند تا روند جستجو ، نمایش داده شد و جریان سایت را کشف کنند تا اهداف را بهتر بشناسند. نمودار زیر از نیل پاتل نمونه ای از چگونگی حرکت کاربران از طریق وب سایت پس از "سؤال" از Google است. چه بینشی می توانید از این رویدادها جمع کنید؟
کاربران هنگام استفاده از Google یا موتور جستجوی مورد علاقه خود سؤال می کنند. شرکتها برای پاسخ به این سؤالات ، چه از نظر محتوای موجود در صفحه اصلی ، صفحات محصول ، بخش منابع یا وبلاگ خود ، باید در آنجا باشند. این همه در مورد ارائه بیشترین ارزش به مخاطب است.
SEO معنایی یا مبنای نتایج موتور جستجو بر اساس اهمیت ، مسیری است که گوگل همچنان به آن سفر می کند. قبل از نوشتن یک محتوای واحد برای وب سایت جدید ، بازاریابان باید یک صفحه گسترده ساده ایجاد کنند که موضوعات ، مفاهیم و کلمات کلیدی خود را بیان کند. به این مثال از مجله موتور جستجو نگاهی بیندازید :
همانطور که می بینید ، موضوع دسته گسترده ای است که یک تجارت از آن استفاده می کند. مفاهیم مبتنی بر نقاط درد مشتری است و کلمات کلیدی سؤالاتی است که مشتریان از آنها می پرسند. ابزارهای رایگان مانند LSI Graph می توانند به بازاریابان زرنگ و تحقیق در مورد این کلمات کلیدی و عبارات کمک کنند ، در حالی که ابزاری مانند SEMRush به بررسی میزان ترافیک کمک می کند و گزینه های مرتبط را پیشنهاد می کند. پس از برقراری این کلمات کلیدی ، همه قوانین "قدیمی" اعمال می شود. کلمات کلیدی / عبارات باید در عناوین ، محتوای بدن ، توضیحات متا ، URL ها و برچسب های مختلف درج شوند.
هم SEO و هم رسانه های اجتماعی استراتژی های ورودی دارند و شباهت های آنها به همین جا ختم نمی شود. هردو همچنین برای تقویت محبوبیت خود به مطالب عالی متکی هستند. و در حالی که اکثر بازاریاب ها قبول دارند که اجتماعی در موفقیت SEO خود تأثیر دارد ، بسیاری از جزئیات خاص را رها نمی کنند. در اینجا سه راه برتر که شرکتها می توانند پروفایل اجتماعی خود را تحت تأثیر SEO نشان دهند:
Google هنوز در مراحل اولیه درک سیگنال های اجتماعی و جستجوی وب سایت های اجتماعی است ، اما به سرعت در حال تحول است. و در حالی که رسانه های اجتماعی به تنهایی به کسی کمک نمی کنند که صدر SERP ها را بدست آورد ، به اشتراک گذاری مطالب بهینه و مفید در رسانه های اجتماعی قطعاً برای به دست آوردن این کلمه ضرری نخواهد داشت.
برای مطالعه دقیق رسانه های اجتماعی و چگونگی آن در یک استراتژی بازاریابی عالی ورودی ، دیپلم خود را در بازاریابی رسانه های اجتماعی بررسی کنید. شما می توانید همه چیز را از نحوه مدیریت کاشت و تبلیغ محتوا تا استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و یوتیوب یاد بگیرید. برای حرفه ای رسانه های اجتماعی ستاره ای.