بهینه سازی موتور جستجو (SEO) طی چند سال گذشته به طور چشمگیری تکامل یافته است. موتورهای جستجوگر مانند گوگل و بینگ الگوریتمها و فرآیندهای یادگیری ماشینی خود را به روز کرده اند تا بر تجربیات متمرکز شوند. بهینه سازی موبایل ، سرعت سایت ، ساختار سایت و محتوا به همراه ده ها سیگنال دیگر در اولویت قرار دارند. روزهایی سپری شده که تمرکز بر تراکم کلمات کلیدی شما را در صفحه اول نتایج جستجو به شما نشان می دهد. برای یادگیری سه اصول SEO که ممکن است از دست ندهید ، از جمله ایجاد محتوای جذاب ، ساخت نقشه سایت و نوشتن عناوین عالی بخوانید.
تعامل ، محتوای جامع مهمترین بخش سئو امروز است. متأسفانه ، کمتر از یک سوم شرکت ها بازاریابی محتوا را بالغ توصیف می کنند ، طبق معیارها ، بودجه و روندهای موسسه بازاریابی محتوا سال 2017 B2C .
علاوه بر این ، تنها 40٪ از شرکت های B2C می دانند چگونه موفقیت را با بازاریابی محتوا تعریف کنند. این بدان معناست که بازاریابان تلاش زیادی را برای محتوا می کنند که ممکن است ارزشی برای تجارتشان نداشته باشد. بنابراین چگونه می توانید محتوایی را ایجاد کنید که درگیر اشتغال باشد و به تلاش برای بهینه سازی موتور جستجو کمک کند؟ در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این راه ذکر شده است:
[مطمئن نیستید که در مورد چه چیزی بنویسید؟ ابزار مفید محتوای بینش مطالب Buzzsumo را بررسی کنید]
خزنده های وب یا عنکبوت ها وب را خز می کنند تا محتوا را فهرست کنند. بهترین راه برای ایندکس کردن سایت شما و پیشرفت بیشتر در نتایج SERP ، تولید منظم محتوای جدید و ساخت نقشه سایت است. وب سایتهای دارای نقشه سایت پنج برابر سریعتر از سایتهای بدون فهرست خزنده می شوند.
نقشه سایت در اصل فقط نمای کلی از صفحات در دسترس کاربران و خزندگان وب سایت شماست. این کار ساده ای است که نتیجه می بخشد.
ایده آل است که قبل از اینکه سایت شما به طور مستقیم پخش شود ، نقشه سایت خود را بسازید ، هر چند که می تواند در هر زمان دیگری نیز اضافه شود. نقشه سایت می تواند یک ابزار برنامه ریزی مؤثر برای طراحان و بازاریابان برای روشن کردن مطالب مورد نیاز در سایت شرکت آنها باشد. همچنین می تواند به شما در حذف صفحات غیر ضروری کمک کند.
چگونه این کار را می کنید؟
1. یک نقشه فهرست در xml-sitemaps.com یا Screaming Frog ایجاد کنید.
2. قرار دادن یک تصویر و نقشه های دیگر.
۳- تاریخ نمایه سازی ، اولویت و فرکانس بروزرسانی را اضافه کنید.
4- نقشه خود را به Google Webmaster اضافه کنید.
اهمیت Robot.txt :
البته ، هر پروژه می تواند به مشکل برسد. با توجه به Business 2 Community ، 95 درصد از مشکلات نمایه سازی سایت با robots.txt به درستی تنظیم می شوند.
چه باید بکنید؟
1. robots.txt خود را با استفاده از ممیزی سئو در صفحه آزمایش کنید.
2- صفحات و بخشهایی از سایت خود را انتخاب کنید که باید توسط موتورهای جستجو نمایه شوند و مواردی که نباید.
3. داده های آینه اصلی و sitemap.xml را اضافه کنید.
یادداشت درباره محتوای تکراری
داشتن محتوای تکراری در وب سایت شما اتلاف وقت و منابع است. همچنین برای سئو مضر است زیرا از شناسایی موتورهای جستجو در صفحه مناسب برای فهرست بندی جلوگیری می کند. این امر می تواند مضر باشد اگر موتور جستجو صفحهای را که برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری طراحی شده است ، نادیده بگیرد. چرا وقتی به سادگی می توانید به آن پیوند دهید ، چیزی را بازنویسی یا انتشار مجدد کنید؟ اگر نقشه سایت ندارید ، ممکن است بدون دانستن آن ، مطالب را کپی کنید. شما به سادگی در حال ایجاد صفحات در صورت نیاز به آنها هستید و پیگیری نمی کنید. علاوه بر محتوای تکراری ، می توانید اطلاعات متناقضی را نیز در وب سایت خود ارسال کنید.
بدون داشتن نقشه سایت ، شما ممکن است زمان زیادی را صرف ایجاد صفحات غیر ضروری یا طراحی سایت هایی کنید که پیچیده تر از آنچه لازم است باشد. با تیم محتوای خود بنشینید و بفهمید که چه مطالبی لازم است و چه چیزی نیست ، کدام صفحات به هم مرتبط هستند و چگونه می توانید سایت خود را تمیز کنید تا بهترین محتوای بهینه سازی شده SEO را در هر موضوعی که می خواهید رتبه بندی کنید ، ارائه دهید. هرچه زودتر بتوانید این کار را در زندگی وب سایت خود انجام دهید ، بهتر است. اضافه کردن یا از بین بردن مطالب در مراحل اولیه بسیار وقت گیرتر از این است که وقتی سایت شما قبلاً ساخته شده است این کار را انجام دهید. محتوای شما همچنان جمع می شود.
محتوای محتوای شما می تواند شگفت انگیز باشد ، اما اگر عنوانی وحشتناک دارید ، شانس این است که رتبه قطعه خود را در صفحه اول گوگل مشاهده نمی کنید. الگوریتمها از شوخ طبع ، طنز ، طنز ، و سبک قدردانی نمی کنند ، اما کلمات کلیدی و موضوعات را مشاهده می کنند. در عین حال ، شما فقط نمی توانید با موتورهای جستجو در ذهن بنویسید. شما همچنین باید برای انسانها بنویسید.
نمونه سرفصل های بد
به اصطلاحاتی که در ابتدای عنوان ظاهر می شوند ، اهمیت بیشتری خواهد یافت. اگر صفحه ای درباره تعمیر هارد دیسک شکسته در لپ تاپ HP Stream صحبت می کند و کلمات کلیدی اصلی شما "HP Stream" و "تعمیر" است ، عنوانی مانند: "DIY: چگونه یک هارد خراب شکسته را در لپ تاپ HP Stream" تعمیر کنید قابل ویرایش است به: "تعمیر هارد دیسک شکسته لپ تاپ HP Stream Laptop" ، برای مهمترین کلمات در ابتدا. به یاد داشته باشید که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو می خواهند سریع مطالب شما را درک کنند.
در اینجا مثالی آورده شده است: "شركت قهوه تفنگ سیاه - گرد قهوه (صرف خدمت)"
نمونه سرفصلهای عالی:
یک سرفصل قانع کننده یکپارچه خلاقیت را با قدرت سئو ترکیب می کند. هر دو گیرنده و توجیه پذیر هستند. در اینجا چند مثال آورده شده است ، با استفاده از برخی از عناصر محبوب ترین عناوین ، از جمله فهرست ، با استفاده از "چگونه" ، "چرا" یا "چه" و استفاده از عباراتی مانند "هر چیزی که باید درباره ____ بدانید":
فراموش نکنید که برای بهبود و همراهی عنوان خود در نتایج موتور جستجو ، توضیحات متا سایت خود را پر کنید . اینجاست که گوگل دو قطعه "قطعه" را برای هر صفحه وب نمایش می دهد.
سئو یک زمینه همیشه در حال تحول و بحث برانگیز است ، اما تمرکز روی این سه عنصر اصلی باعث می شود که شما باید از پس رقابت خود برآیید. در مورد بهترین شیوه های SEO بیشتر بدانید و مهارت خود را پرورش دهید. از امروز موفق به کسب دیپلم حرفه ای خود در جستجوی بازاریابی شوید .