آیا محتوای سازمان خود را مدیریت می کنید؟ در این صورت ، زمانی فرا می رسد که باید ممیزی محتوا را انجام دهید. اگرچه 37 درصد از بازاریابان محتوا هرگز چنین کاری نمی کنند ، یک حسابرسی محتوا می تواند تفاوت زیادی در درک محتوای شما و پیشبرد استراتژی شما ایجاد کند.
چه در حال راه اندازی یک وب سایت جدید ، چه در تغییر نام تجاری محتوای خود و چه به سادگی بررسی سالانه به روزرسانی آنچه که دارید و تعیین آنچه برای پیشروی نیاز دارید ، اندازه گیری بهبود در صورت عدم ایجاد خطوط اساسی واضح ، غیرممکن است. برای یادگیری اینکه چرا سازمان شما به ممیزی محتوا نیاز دارد ، ادامه مطلب را بخوانید و لیست های چک ، الگوها و دستورالعمل های لازم برای شروع کار را دریافت کنید.
ممیزی محتوا به شما امکان می دهد بدانید چه محتوایی دارید و چه چیزهایی را ندارید ، به شما این فرصت را می دهد که هرگونه خلا gap در پیام رسانی خود را پر کنید. همچنین به شما کمک می کند هرگونه محتوای تکراری را شناسایی کنید ، محتوای مورد استفاده مجدد و استفاده مجدد از آن را حذف کرده و محتوای منسوخ شده را حذف یا به روز کنید. همچنین به شما کمک می کند تا استراتژی محتوای کلی خود را برنامه ریزی کنید.
ممیزی محتوا می تواند قسمت زیادی از وقت شما را بگیرد ، اما بسیار مهم است. برای کمک به شروع کار ، به چند الگو و ابزار نیاز دارید.
ابتدا می خواهید معیارها و URL هایی را که برای حسابرسی خود نیاز دارید جمع آوری کنید. این ممکن است شامل تجزیه و تحلیل گوگل ، Screamingfrog ، SEMRush ، SocialCount و سایت MOZ گسترش اکسپلورر ، در میان دیگران.
شما همچنین به یک سند استراتژی محتوا ، یک صفحه گسترده تحقیق کلمات کلیدی و یک صفحه گسترده موجودی محتوا نیاز خواهید داشت. دو مورد آخر باید قبل از سند استراتژی محتوا تکمیل شود. ما یک مرور سریع از چگونگی این اتفاق خواهیم داد و سپس در بخش بعدی به جزئیات تمام اطلاعات مورد نیاز خود خواهیم پرداخت.
صفحه گسترده موجودی محتوای شما اولین قدم شما است و باید تمام صفحات شما را ردیابی کند و شامل تمام اطلاعات و معیارهایی باشد که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، مانند عنوان ، کلمه کلیدی ، پیوندهای پشتیبان ، نوع محتوا ، URL و غیره. این بیشتر وقت گیرترین قسمت حسابرسی شما خواهد بود. صفحه گسترده شما باید مانند این باشد:
علاوه بر این ، در اینجا یک صفحه گسترده ممیزی محتوا وجود دارد که می توانید در صورت شروع کار برای ایجاد خود از ابتدا ، آن را بارگیری کنید.
قرار دادن همه این داده ها به صورت دستی درد آور است. با استفاده از ابزارهای مفید ، تعداد ساعاتی را که باید برای ممیزی اختصاص دهید کاهش دهید. برای یافتن تمام صفحاتی که در حال حاضر در وب سایت خود میزبانی می شوند ، از یک ابزار خراش دادن محتوا مانند Screamingfrog استفاده کنید . Screamingfrog می تواند از کلیه URL های شما CSV ایجاد کند که به راحتی می توانید بارگذاری کرده و از آن استفاده کنید.
با این حال ، توجه داشته باشید که برخی از URL ها ممکن است از دست رفته باشند (بنابراین یک بررسی مجدد لازم است) و URL های غیر شاخص پذیر نباید در آن گنجانده شود. در واقع ، شما باید قبل از شروع حسابرسی خود را از هر اطلاعاتی که نیازی ندارید خلاص کنید. این صرفه جویی در وقت واقعی خواهد بود. پس از آماده شدن ، نوبت به بخش دستی بیشتری می رسد. شما می خواهید با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف ، زمینه های اساسی زیر را به صفحه گسترده موجودی مطالب خود اضافه کنید.
پس از وارد کردن این اصول ، شروع به بررسی میزان جذابیت هر پست در کاربران می کنید. این ممکن است شامل افزودن معیارهای زیر به صفحه گسترده موجودی محتوای شما باشد ، که بیشتر آنها را می توان با استفاده از Google Analytics (مگر اینکه موارد دیگری ذکر شده باشد):
شمارش کلی اقدامات مورد نیاز مفید خواهد بود. یک نمودار ساده مانند این نمودار انجام می شود:
اکنون باید داده های ارزشمندی از موجودی محتوای خود داشته باشید ، به اندازه کافی برای کمک به شما در تصمیم گیری های سخت در مورد حفظ محتوای موجود ، بازنشستگی ، استفاده مجدد ، به روزرسانی و بهینه سازی آنها. ستونی را در صفحه گسترده خود اضافه کنید تا کدام یک از این برچسب ها را برای هر مورد انتخاب کنید.
چندین ابزار خودکار وجود دارد که می توانند در این راه به شما کمک کنند. چندتایی این جاست:
پس از اتمام موجودی محتوای خود ، نوبت به تحقیق درباره کلمات کلیدی می رسد. آیا موضوع یا کلمه کلیدی در صنعت شما وجود دارد که برای آن محتوا ایجاد نکرده باشید؟ همه کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ، رتبه بندی فعلی خود ، و ویرایش ها یا بهینه سازی هایی که می خواهید انجام دهید ، اضافه کنید. یک مثال ساده ممکن است به این شکل باشد:
در طول این قسمت از حسابرسی ، شما باید بر روی کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنید و کسانی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ، متمرکز شوید. سپس می توانید شکاف ها را شناسایی کرده و محتوای اضافی ایجاد کنید یا محتوای موجود را برای رتبه بندی برای این اصطلاحات بهینه کنید.
بعد ، وقت آن است که سند استراتژی محتوای خود را ایجاد کنید. این سند باید یک نمای کلی از اهداف شما ، همراه با اقدامات دقیق و برنامه های حرکت به جلو را ترکیب کند. در اینجا دو مثال تصویری مختلف از نحوه برخورد با این قسمت از پروژه آورده شده است:
سند استراتژی محتوای شما باید شامل موارد زیر باشد:
هنگامی که تمام مراحل کار را انجام دادید ، وقت آن است که خلاصه ای از آنچه آموخته اید و آنچه را که برای حرکت به جلو پیشنهاد می دهید بر اساس اسناد حسابرسی و استراتژی که اکنون تکمیل کرده اید ارائه دهید. مطمئن باشید که ابتدا با یک خلاصه اجرایی شروع می شود که پیشرفت شما و یافته های کلی شما را مشخص می کند ، سپس وارد داده ها شوید. تغییرات مورد نیاز را بر اساس میزان فوریت طبقه بندی کرده و حتماً جدول زمانی پیاده سازی و لیست وظایف لازم را تعیین کنید.
ما توصیه می کنیم ابتدا URL هایی را که به این صورت علامت گذاری شده اند حذف یا بایگانی کنید ، سپس صفحات موجود را با محتوای تازه و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب به روز کنید ، سپس محتوای اضافی را به هر صفحه ای که نیاز داشته باشد اضافه کنید. همانطور که می بینید ، اینها از نظر زمان مورد نیاز به ترتیب کمترین تا شدیدترین لیست شده اند.
بهینه سازی محتوای در حال انجام
بهینه سازی محتوای شما نباید فقط پس از یک ممیزی متوقف شود. این باید یک روند مداوم باشد که در طول سال ادامه دارد. ما توصیه می کنیم هر سال یک ممیزی محتوا انجام دهید تا موارد تا حد ممکن به روز باشد. برای اطلاعات بیشتر و منابع اضافی ، الگوها و چک لیست ها ، پیوندهای زیر را بررسی کنید: