ما به مدیران وب سایت ها کمک می کنیم تا درآمد وب سایتشان افزایش یابد. یا کمک می کنم ترافیک سایت افزایش یابد

محل لوگو

ابزارهای گوگل


سلام به همگی توی این مقاله هم درباره ابزارهای گوگل صحبت شده اینک باهاله حتما ببینیدیش. امیدوارم دوست داشته باشید

 

 

  1. گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

 

ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگلبعد از راه اندازی وب سایت وقت آن میرسد که سایت خودتان را به گوگل معرفی کنید تا گوکل آنالیز و ایندکس سایت شما را شروع کند. البته دوستانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند می توانند با نصب کردن افزونه یوآست سئو و پیکربندی این افزونه این کار را به راحتی انجام دهند.

توسط ابزار گوگل سرچ کنسول شما می توانید یک مانیتورینگ کاملی از سایت خود در تمامی لحظه ها داشته باشید. گوگل سرچ کنسول می توانید کلمات سرچ شده وب سایتتان را ببینید.

یعنی می توانید ببینید کاربران چه کلماتی سرچ کرده اند تا به سایت شما رسیده اند. و یا اینکه زمانی که گوگل سایت شما را در نتایج خود نشان میدهد چند کلیک بر روی سایت شما شده است. می تواند ببینید سایت شما در چندمین صفحه گوگل در کلمه کلیدی مورد نظر است.

می توانید در مورد لینک های وب سایتتان هم اطلاعات کسب کنید. مثالا چه تعداد سایت به سایت شما لینک داده اند یا لینک های داخلی سایتتان را ببینید و یا از هر صفحه چه تعداد لینک دارید.

 

 

 

  1. گوگل آنالتیکس (Google Analytics)

ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل

یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل، گوگل آنالتیکس می باشد. بهترین آمار گیری که تا بحال استفاده کردم گوگل آنالتیکس بوده است. بخاطر اینکه هیچوقت از کار نمی افتد.

از کار نمی افتد یعنی چی؟ شما اگر از سایت وب گذر، افزونه یا از سرویس های دیگر استفاده کنید ترافیک سایتتان که بالا برود دیگر نمی توانند آنالیز کنند و به اصطلاح هنگ میکنند. اما گوگل آنالتیکس هیچوقت به مشکلی برنمیخورد.

با گوگل آنالیتیکس می توانید بفهمید از چه مکانهای کاربران وارد سایت شما میشوند. مکانها منظورم سایتهای دیگر، شبکه های اجتماعی و…

یکی از اطلاعات خیلی عالی که میدهد این است که می توانید بفهمید کاربران شما بیشتر زمان خود را روی کدام صفحه از سایتتان میگذرانند. کدام مطلب شما برای کاربران جذاب تر است از کدام صفحه کاربران خارج میشوند، کدام کاربران تبدیل به مشتری میشوند و کلی اطلاعات با ارزش دیگر که بسیار می تواند برای سایت شما حائز اهمیت باشد.

یک نکته بسیار مهم : وقتی شما کمپین تبلیغاتی از طریق گوگل ادز اجرا می کنید. اگر شما اشتباهی در تبلیغات خود انجام داده باشید با استفاده از گوگل آنالتیکس به راحتی می توان پی به این اشتباه برد و جلوی هزینه کردن اضافی را گرفت.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگل

یک توصیه به مدیران کسب و کار های اینترنتی و یا کسانی که سایت دارند حتما حتما هر روز گوگل آنالتیکس را چک کنید تا همیشه بدانید چه اتفاق های برای سایت شما میوفتد.

  1. گوگل ادز (Google Ads)

 

ابزارهای بازاریابی اینترنتی گوگلشرکت گوگل تقریبا 90 درصد درآمد خود را از گوگل ادوردز بدست می آورد. گوگل ادوردز در واقع امکانی را به شما میدهد که بتوانید با پرداخت هزینه به گوکل سایت خودتان را در صفحه های اول گوگل بیاورید. به زبان ساده همان تبلیغ در گوکل است.

با سرمایه گذاری روی کلید واژه های درست می توانید ترافیک قابل توجهی را به سوی وب سایت خودتان جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل هایی که به واسطه ی این ترافیک صورت می گیرند با مقدار سرمایه ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده اید برابر یا از آن بیشتر است.

به علاوه سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدفمند کمک می کند بهره بگیرید.

گوگل ادز با تمام سادگی که دارد. اما اصلا آسان نیست و باید در آن تجربه کافی را داشته باشید تا بتوانید موفق شوید.

گوگل مبلغی را که دریافت می کند به دلار است و این برای ما که در کشور ایران زندگی میکنیم با این شرایط دلار کار نسبتا دشواری است تبلغ در گوگل. چون اگر اشتباه کنیم هزینه بسیار زیادی را از دست می دهیم.

از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند. به طور طبیعی، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است.

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد.

Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.

اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید که نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate) یا (CTR) شماست.

این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحه وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

یادگیری حرفه ای گوگل ادوردز امری است که به زمان احتیاج دارد و بیشتر شرکت ها سرمایه خود را در آن از دست می دهند،

 

لینک منبع مقاله:

https://moomeni.com/google-tools/

  انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 51

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما