ما به مدیران وب سایت ها کمک می کنیم تا درآمد وب سایتشان افزایش یابد. یا کمک می کنم ترافیک سایت افزایش یابد

محل لوگو

بازاریابی و فروش تلفنی


یکی از روش های بازاریابی بسیار متداول که امروزه کسب و کارها از آن بهره را می برند، بازاریابی تلفنی است که برخی کسب و کارها با رعایت اصول مذاکره تلفنی موفق شده اند نتیجه ای فوق العاده از آن بگیرند. برای داشتن بازاریابی تلفنی موفق دانستن اصول مذاکره تلفنی یک ضرورت است. شاید با خود بگویید مذاکره تلفنی مقوله ای ساده و پیش پا افتاده است و نیاز به دانستن اصول ندارد. این دقیقا اشتباه همان کسب و کارهایی است که از مذاکره تلفنی و بازاریابی تلفنی نتیجه مطلوبی نمی گیرند. زیرا آنقدر آن را سهل و غیر تخصصی می پندارند که اصلا برای اصولی انجام دادن آن تلاشی انجام نمی دهند. در این مطلب قصد داریم این مطلب را باز کنیم که مذاکره تلفنی چیست؟ و به بازاریابی تلفنی و اصول و نکات مهم در داشتن مذاکره تلفنی موفق اشاره نماییم. با ما همراه باشید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی یا همان تله مارکتینگ (Telemarketing) حدود 4 دهه است که به طور گسترده در دنیا مورد استفاده قرار گرفته و شاید بیش از 1 دهه است که در کشور خودمان مورد استفاده کسب و کارها قرار می گیرد. در پاسخ به این سوال که بازاریابی تلفنی چیست؟ می توان گفت یکی از روش های بازاریابی مستقیم به شمار می رود که برای انجام آن در ابتدای امر باید یک دیتابیس از شماره افرادی که می توانند مشتریان بالقوه کالا یا خدمات کسب و کار مورد نظر باشند تهیه نمود و سپس با آن ها بصورت تلفنی تماس گرفت و آن ها را به خرید از کالا یا خدمات کسب و کار مد نظر، ترغیب نمود. در سال های اخیر با استفاده از شیوه های تماس تلفنی اتوماتیک، این امر بسیار راحت تر هم شده است.

دلایل اهمیت مذاکره تلفنی

یکی از مشکلات در زمینه مذاکره تلفنی این است که بسیاری از مردم پشت تلفن اعتماد بنفس کمتری دارند و خجالتی می شوند و یا حتی نمی توانند رفتار درستی از خود نشان دهند و بعضا بسیار ناشیانه کارهای اشتباهی در مذاکره انجام می دهند. بسیاری از افرادی که برای بازاریابی تلفنی با ما تماس می گیرند هم به همین صورت هستند. بعضا این افراد بسیار سرد و نامطلوب صحبت می کنند و گاها ترس نادیده گرفته شدن در صدای آن ها موج می زند. اگر به درستی فنون و نکات مذاکره تلفنی موفق را بیاموزید، هرگز این گونه در ذهن مخاطب خود نمود پیدا نخواهید کرد.

تکنیک های داشتن مذاکره تلفنی موفق

برای داشتن مذاکره تلفنی موفق، تکنیک هایی وجود دارد که باید هر فردی قبل از ورود به این کار به درستی بیاموزد و در نهایت چندین بار آن ها را تمرین کند تا با داشتن تلفیقی از دانش و تجربه وارد کار شده و کسب و کار را به سوی موفقیت در زمینه بازاریابی سوق دهد. اگر آموزش و تمرین به درستی انجام نگرفته باشد، افرادی که بازاریابی تلفنی را بر عهده دارند، قطعا هیچ گونه سودآوری برای کسب و کار به ارمغان نخواهند آورد و در مقابل فقط هزینه های سربار برای شرکت خواهند داشت که یکی از واضح ترین این هزینه ها هزینه تلفن است که در صورتی که هیچ بازدهی برای کسب و کار نداشته باشد، در حقیقت ضرر خالص به حساب می آید. در این قسمت بیشتر به برخی تکنیک های برقراری مذاکره تلفنی موفق اشاره می نماییم:

– آموزش متقاعد سازی:

برای داشتن یک مذاکره چه از نوع حضوری و چه از نوع تلفنی حتما باید روی مسائلی مانند شیوه صحبت و دعوت طرف مقابل به همراهی و موافقت و در نتیجه متقاعدسازی بسیار کار کرد و این موضوع با آموزش و تمرینات فراوان

منبع:

https://virgool.io/@marketing.ayabs/%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-uiga6stnozpo

  انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 71

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما