ما به مدیران وب سایت ها کمک می کنیم تا درآمد وب سایتشان افزایش یابد. یا کمک می کنم ترافیک سایت افزایش یابد

محل لوگو

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل


صفحه اصلی سایت، از بیشترین احتمال بازدید برخوردار است و معمولا اولین صفحه ایست که کاربران در ابتدا با آن برخورد میکنند. در صورت کیفیت بالای آن، این شانس را دارید که کاربران خود را، به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. در هنگام ساخت صفحه اصلی سایت، فاکتورهای سئو را می بایست در نظر بگیرید و بسیار به آنها توجه کنید. در ادامه به معرفی مهمترین ترفند های سئو صفحه اصلی می پردازیم.

بر روی مسئله برندینگ توجه داشته باشید

کاربران در اولین نگاه به صفحه اصلی سایت به نام و برند آن توجه می کنند و ایجاد ارتباط بین آنها و نام برند امری ضروریست. از جمله ملزومات این کار اینست که سایت دارای لوگو، اطلاعات تماس، عکس و متنی باشد که بیشترین تاثیر مثبت را بر روی کاربر می گذارد و بر روی نوع کسب و کار سایت تاکید می کند. کاربران به مسئله ارتباط نام برند و نوع کسب و کارتان توجه زیادی به صورت ناخواسته دارند و در صورتی که ارتباطی بین محتوای صفحه اصلی سایت و نوع فعالیت شما حس نکنند، سایت را به سرعت ترک می کنند.

بخش مسیر سایت را آسان طراحی کنید آن را در دسترس بگذارید
صفحه اصلی به گونه ای بایست طراحی شود که کاربران به راحتی به دیگر بخش های سایت دسترسی داشته باشند و بتوانند به دیگر لینک های داخلی سایت مراجعه کنند. منو سایت در بالا بایست قرار گیرد و از وضوح بالایی برخوردار باشد. به علاوه تصاویر محصولات به صفحه خودشان می بایست لینک داده شده باشند. کاربران از تصاویر صفحه اصلی انتظار دارند که لینک به کار رفته در آنها، کاربر را به صفحه متناسب دیگری هدایت کند.

از هدر ها استفاده کنید
همانطور که در مطلب تاثیر تگ های هدر بر سئو نیز بیان کردیم، هیچ چیز بدتر از آن نمی باشد که کاربر پس از ورود به یک صفحه در سایت با پاراگراف های بسیار طولانی برخورد کند. این مسئله موجب ترک کاربر از سایت می گردد و در نتیجه افت محسوسی را در رتبه سایت مشاهده خواهید کرد. با استفاده از هدر ها پاراگراف ها را از هم جدا کنید. هدر ها موجب هدایت بهترکاربرها در بین مطلب ها می شود و شانس سفارش خدمات و محصولات توسط آنها بالاتر میرود.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

 

وقتی که کاربران کلمات کلیدی را جستجو می کنند شما انتظار دارید که سایت شما در نتایج جستجو قرار گیرد و آنها به سایت شما هدایت شوند. لازمه این کار وجود آن کلمات کلیدی در مطالب سایت است. در ادامه مثال قبل اگر شما دارای آرایشگاه هستید و میخواهید کاربران بعد از جستجوی بهترین آرایشگاه تهران وارد سایت شما شوند، می بایست از این عبارت در صفحه اصلی، بلاگ یا صفحات داخلی سایت استفاده کرده و آن را به صفحه هدف خود حتی الامکان لینک کنید.

هدرهایی که از آنها صحبت کردیم، یکی از بهترین نکات ها برای قرار دادن کلمات کلیدی است. در شبکه های اجتماعی نیز بهتر است از همین کلمات کلیدی در پست ها استفاده کرده و کاربران را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید. توجه داشته باشید که از استفاده بی رویه و غیر منطقی از کلمات کلیدی نیز بپرهیزید. به عنوان مثال در سایت آرایشگاهی که در مثال قبل معرفی کردیم، از اینکه چهل بار عبارت بهترین آرایشگاه تهران را فقط در صفحه اصلی به کار ببرید، بپرهیزید. این مسئله علاوه بر اینکه بسیار خجالت آور است، در رتبه و سئو سایت نیز تاثیر منفی دارد.

 

منبع:

http://id.kaywa.com/aghazinoo

 

https://virgool.io/@est.sepanta/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-iqi9bzxxsipd

 

  انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 52

کسب و کار اینترنتی - کسب درآمد اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما